Friday, May 16, 2008

YUI I Loved Yesterday (Sony Music Japan, Studioseven Recordings)



Yayy.. Yui baruuu.. safe pop punk rock/ J pop way rock lembut muka cun dan halus is back wahahha.. dengan album baru I LOVED YESTERDAY..

Avril da konyol abes dan "sick" (wpn musicnya masih okay)- tapi pesaingnya dari Jepun nie (kalau boleh dipanggil pesaing) masih okay dengan pop rock candy yang "selamat".. atau Rock gaya Timur yang baik.. sopan... tapi tetap bingit musicnya..

Laugh Away adalah single pertama dipertaruhkan dari album nie..tak istimewa sangat...selain piece orchestra yang mengiringi chorusesnya dan bridge kepada choruses dia line, 'nevermind nevermind..'. Track2 seperti My friend, Am I Wrong?, Find me adalah piece feel good.. soothing.. lembut..

Sound trademark kental gitaris band dia ni dalam We Will Go..

Daydreamer beat dan tune ganas sket..

Cello untuk Namidairo makes her song something yang boleh diterima untuk kelompok US jugak..

Untuk stok serius dan idealistik tinggi, Yui ada LOVE and TRUTH.. rilis lama dah untuk satu filem.. piece orchestra, violin tue sodapp...tapi piece macam nie makcik Do As Infinity, Van Tomiko ngan Tsukiko Amano dah ada banyak..

I Will Love you.. pun sedap..

Oh yeah mcm lagu joget. pop. drum dia sodap..

Lagu paling pendek- No Way tue adalah contoh betul format sebuah lagu punk rock. Cubaan bagus band nie wpun Yui nyanyi lembut, selamat.. cun.. cumil.. ohh

Album ini keluar bersama DVD lagu2 favorite dia yg dulu2 dan paling menarik Live set dia kat Budokan tue.. perghhh!!

No comments: