Saturday, June 14, 2008

THE SCRIPT The Script (RCA, 2008)



This three piece band from Dublin, Ireland playing funky pop/ piano- driven mainstream rock.. sounded and singing sickly like Jason Miraz.. Gavin de Graw or Daniel Powter.. nasib baik suara dia tak seannoying Maroon 5 itu..

Aku tatau dari mana aku mula dengar lagu We Cry.. mungkin dari filem.. mungkin dr episode Tv mana2.. tapi yang tue... memang kedengaran macam offering dr jason Miraz.. sekil nyanyi..malahan depa dah pun touring dengan Newton Faulkner pun aritue..

lagu yang okay lagi daripada lagu, single mula2 keluar tadi ialah Before The Worst.. The Man Who Cant Be Moved.. Comparison dengan band lain boleh jadi The Fray (kaset kedua yang main piano tue..). dan oleh kerana depa juga adalah artis stok muka jemboo maka chances jadi popular di kalangan banat (term Arab utk gals..) adalah besor..

Tapi wehh.. nanti dulu..

Untuk tidak memperkecilkan "keupayaan" depa- mark and Danny sebenarnya adalah produser beberapa projek bersama Rodney Jerkins, the Neptunes, Teddy Reilly and Dallas Austin. Perghhh... kendian baru aa ajak sekor lagi untuk tubuh band depa lak..

No comments: