Thursday, November 27, 2008

BATMAN: GOTHAM KNIGHT.(DC Comics, Warner bros.) Sentuhan Anime untuk Panglima Malam



Lepas Barat tersentul dan tersetim dengan tie- in Animatrix projek beberapa tahun dulu.. DC Comics came up pulak dengan projek nie.. beberapa bulan sebelum DARK KNIGHT release...

Memang puas atie.. menghidangkan enam cerita.. antara studio Japon yang memulunkan skrip yang dipantau oleh komikus dan penulis DC COmics nie adalah Studio 4°C (Tekkon Kinkreet), Production I.G. (Blood The Last Vampire), Bee Train (madlax),dan madhouse (banyak gilooo).

Sapa2 yang tak baca sangat komik Batman lagi2 di bawah siri Gotham Knights mungkin blur sket dengan persembahan anime nie.. tapi tak jauh beza plot. dan dikatakan pendahuluan pengenalan kepada siapa itu Batman untuk mereka nak melengkapkan koleksi Bekmen dan intro kepada DARK KNIGHT jugak di mana mafia dan samseng Itali dan Russia dalam animasi nie ada jugak dalam filem tue...


Persembahan cerita pertama- Have I Got a Story for You sangat Tekkon Kinkreet dengan setiap remaja bercerita pasal Batman versi depa.. sangat kool design bayangan depa.














Cerita kedua- Crossfire, mood gelap dan bebayang yang sangat besh... tengok Bekmen menyusuri api selepas pertempuran dua thug tue sangat kool.. design bekmen dia pun kool... dan ada shot istimewa tribute to Jim lee's HUSH nyer image bekmen atas bangunan..

















Cerita ketiga- Field test oleh Studio Bee Train menghidangkan design armor Bekmen yang kool dan Bruce Wayne yang jembooo a la anime.. dan thug maroni dan Russia bertembung lagi..



Cerita keempatIn Darkness Dwell oleh Madlax tersangat Hellboy-ish sebab Studio nie banyak pulun Hellboy nyer animasi..storyline pun besh dengan versi Scarecrow paling kool dan gothic pernah ditengok.. Killer Croc pun kool..

Cerita lima- Working Through Pain sangat cun.. di mana Bruce jemboo dan sangat x appeal kepada orang yang tak sabar yang hanya mahukan Bekmen tak mahu Bruce Wayne.. di dalam cerita ini.. korang akan tengok betapa deritanya seorang Bekmen dan betapa Bruce wayne penat memahami deritanya sendiri walaupun dah belajar meditasi dan Yoga daripada makcik nama Casandra yang baru aje diwartakan tak praktikal oleh Jabatan Mufti Malaysia ehehehe..





Cerita akhir- Deadshot adalah story yang terpaling kool.. menampilkan Deadshot dengan kostume a la Hush.. snipe around dan sangat skill tapi biasa laa kena "taruk" jugak dengan Bekmen..

1 comment:

Kalamtimur said...

kewl huhahuha...best banget sih