Wednesday, December 10, 2008

IP MAN.. filem pasal Sifu kepada Bruce Lee pulaks..dan yang beshnya.. Donnie yen tue!!





"Ditinggalkan" postingnya oleh Brader Pres. PEKOMIk, Encik Azharmaa di laman web pergh.com/forum... ini adalah sebuah filem yang sangat penting jugak.. in the mood aku tengah follow drama LEGEND OF BRUCE LEE (yang kadang2 sengal, off gile tengok extra tabesh.. off dengan music dia yang menggelabah gila.. tapi tetap pemnting nak tengok perjalanan Bruce lee)yang masih berlangsung di tv8 skang nie..

Mungkin "menyambung kerja" Jet Li dalam FEARLESS.. filem ini dikatakan mendokumentasikan pengasas Wing Chun, tok guru Bruce Lee..bernama Ip Man..cheographed by Sammo Hung..

sebagai peminat martial art movie yg berkualiti..filem ni musti tonton...
d pawagam 18 disember ni..

Serius cakap.. selepas ONG BAK.. geng2 movie Hk sangat bengang untuk kejar balik apa yang depa ruled selama nie.. truly martial art movie selepas senggang yang banyak kat 90-an dan alaf baru 2000s nie.. dipenuhi muka2 jemboo tapi x pandai bersilat..

malahan mereka telah keluar dengan macam2 kebodohan seperti Twin Effcet, Twins Mission (arhhh)walaupun filem2 tue dibarisi orang2 terror..

Usaha Donnie yen mengembalikan feel 80-an dan awal 90-an atau mungkin wuxia lama yang diteroka Stpehen Chpw balik dalam KUNG FU HUSTLE mungkin diapply jugak dalam filem nie..

No comments: