Thursday, March 19, 2009

Apa RTM nak buat dengan 20 juta?? Banyak duhh



Kerajaan malaysia memang tak pernah mengabaikan indutsri kreatif dan hiburan. Baru2 nie sewaktu membentangkan Mini Bajet di Parlimen oleh our beloved TPM.. peruntukan dalam pakej tue akan diserahkan kepada RTM dengan projek untuk mengembangkan seni muzik tempatan selain dapat menjadi punca pendapatan kepada lebih ramai penggiat seni negara, terutama di kalangan bakat muda... phewww

hari tue pun dalam paper yang sama.. aku jumpa yang RTM akan membuka sekian banyak channel channel channel.. jadi channels laa haa kan da panjang entri blog aku.. ehehehe... supposed untuk menempatkan bahan kreatif dan dengan bangganya mengumumkan tempat sedemikian banyak untuk penggiat animasi tempatan...

Semalam di ruang pojok seorang wartawan hiburan senior BH... dia dengan ragunya menimbulkan persoalan tue.. 20 juta beb.. banyak tue.. kalau dilego kepada geng2 Les Copaque rasanya mahu akan ada satu atau dua bijik lagi animasi cantik2 dengan idea superb... ooh laaa...

Kalau ditolak kepada aku.. mesti abes beli kumik dan ulas jer. Kalau ditolak kepada Sallam tentu dia nak usha awek sekolah nama Elissa.. eehehehe uihh kalau RTM tak upgrade jugak tatau la aku...

Apa pun.. RTM baru nak umumkan satu channel baru khas menempatkan artis2 dan penggiat muzik tempatan... waaahhh bertambah laa bil Astro agaknya.. ehehehe

Ahh tak reti jugak aku memanjangkan entri nie macam wartawan2 paper tue.. point tak banyak tapi panjang jee artikel depa kan??? ehehehe..

No comments: