Thursday, March 19, 2009

Hulu Langat Banjir



Ha alaa lupa pulak aku sebagai reporter tak berbayar untuk melaporkan perkara ini.. yahhh Jumaat lalu- yakni seminggu yang lalu.. tengah best tidur2an tiba2 hujan Subuh dari pukul 5 rasanya.. sampai ke 10 pagi... terus menerus membasahi bumi sehingga pada kecerahan pagi tue Mak aku usha kat luar.. mak aiii air sungai yang dah keruh macam teh susu sama ajer tinggi dengan tebing sungai- tanah Atok.. kebun2 Atok yang mom pulunkan..jembatan kayu milik Tuan tanah sebelah dah pecah dilanda air kuat deras.

Tak lama menunggu motorbike Mak nak ke masjid.. almost kantoi Jumaat aku sampai2 tue dah khutbah kedua... dah lepas doa antara dua khutbah aku..

Hujan terus menerus tengahari itu.. dan aku cuba called kawan2 di Sek Rendah Hagama Dusun Tua tapi aku lupa kredit dah kong wahaha

Disebabkan kawasan aku tinggi.. dan kawasan tu laa.. 15 tahun lalu- Mak aku pindah ke atas sket dr Kampung padang kat bawah tue.. aku ngam2 baru apis SPM... kat KKB.. kelakar.. dan timeline tue gak laa yang dicatatkan paper dan TV malam tue dan besoknya.. 15 tahun yang lalu--- teruk jugak cikgu2 tue merayap balik ke rumah.. ruginya aku x join tengok depa angkat kain tetinggi ehehehe.. pagar IKBN Dusun Tua roboh.. perghh laaa...

Pagi besok Ayu ajak aku clearkan air dan lecak2 kat kelas tapi aku tak pergi eehehe sebab Hasma nak lepak tengah2 hujan pulak kat kampung aku nie..

Kawasan2 yang kantoi dan terbabit banjir tue semua dah diwartakan JKR sebagai mudah kena bajir pun.. Sg Serai.. Dusun tua kena teruk... dan memang bulan2 aku mengajar aritue.. Batu 18 pun dihambat air...

Semalam jer di masjid Bt 14 Pekan langat kerajaan tatau BN ke PKR dah agihkan bantuan untuk penduduk2 yang terlibat dengan kerugian harta masa banjir tue...tapi aku tengok dari dalam bus jer.. tak follow pulak majlis tue..

No comments: