Tuesday, March 03, 2009

KOMIKOO # 8: Dunia Android, Mistik, Superhero dan Jentik Politikal



Aku macam nak thanking.. big, big thanks kat Roy editor dan pengusaha majalah nie.. walaupun selama nie aku tak boleh belah dengan alasan dia.. tapi kalau kita kat tempat dia tentu pecah kepala nak mikir dan handle.. dengan portfolio dia yang banyak tue.. issue nie menunjukkan Komikoo masih garang untuk berentap di kedai2..

JUGANNAH.. tak boleh kata apa.. memang kelllassss

WAWANSABDA bersama seorang blogger tersohor..mamat blog tue ke yg kutuk mawi kaw2 masa Af3 hot dulu?? aku rasa dia memang kuat membaca laaa..

Jamal SPARANORMAL tue padi kan? Alaa takde hal selang seli kartun nie.. dulu Novel Grafik bayan pun terpaksa put Lee Ienas dan Kerengge jugak.. fill in..

PENEBUSAN oleh Aimo yang sisi "lain" tp segar jugak...kalau di Gempak.. genre ni dipulun oleh Kash.. Oga.. tapi Aimo nyer sodap gak..

MUSANG BLUES oleh jambang biasa2 jer..

faizal Mukh nyer scripting untuk Tangh's SUMPAH DARAH + KERINGAT tue feel; dia sama macam panah Arjuna ke scripting untuk satu komik kependekaran dalam UMBRA dulu..superhero macam Spidey tue sama macam armor Iron Man kasik Spiderman dalam CIVIL WAR>> cunnn..

Eisu nyer SCAVENGER politikal wahahaha... siut jer..

Popia's OBESIA pun politikal dan jalinkan dengan cintan macam novel perjuangan yg bersepah kat pasaran skang ehehehe... memang kecenderungan kumikus kita di zaman Pak lah yg liberal kot... Mf Ajif dan crom aritue pun jentik politik sket dalam KOSMO!

Baba Chuah nyer antiques dari dalam FANTASI tue memang terasa sangat.. okla tue... dia sedar dia ada fan dia mewindu.. being yg pakai guna badan ayah tue nama AGOG ke..reminds cyborg dulus2..dalam FANTASI.. dan alien yg dodok monitored dalam ship tue pun sama macam dia guna untuk FANTASi.. serperti gak APoh.. Baba Chuah mmg berjaya bagi gambaran kehidupan melayu.. kampung.. dengan cantik..jugak citer2 Misitik dia dalam FANTASI dan GEMPAK.. tapi antiques dia yg besh lagi ada dalam majalah kartun humor GELAGAt dan illustrasi untuk buku BAHASA BADAN terbitan Fajar Bakti ... tulisan Puan Ainon dan laki dia.. korg cari buku tue.. (selain kumik US tue jugak..)

No comments: