Sunday, October 18, 2009

ANa Raffali



Cesss.. trlambat lagi discover satu manusia berbakat di bawah payung indie.. ye aa aku pun bukan muda lagi nak follow scene budak2 yg 'in' dengan indie yang semakin trendy sekarang.. dulu indie terpinggir.. memusuhi seluar straight cut... yg dipakai rockers glam.. alih2 skang budak2 indie pakai balik seluar ketat straight cut tue.. dan streetwear dengan majalah2 lifetsyle banyak mendokong pergerakan music indie nie.. tak mcm dulu.. dan streeywear dan cross-culture lain pun banyak memberi rupa baru pergerakan music indie nie.. yg dah berupa urban.. dengan Layar Tancap.. Rantai dan so-called events..

Minah nie rasanya student dulu.. kalau Yuna dan Najwa Mahiyidin aku leh discover awal.. yg nie baru raya aritue kat slot sekejap sangat dia nyanyi lagu raya yang pelik.. lagi pelik lepas Reihan pairing dengan Hujan wakakak.. di Tv8 baru2 nie... ciss betulll.. ok gak nyanyian dia..

Kalau Yuna dikenali selepas mengejutkan dunia dengan imej bertudung dan memetik gitar dengan stylonya.... baju cikanos.. tudung colorful.. kasut high cut.. seluar ketat... Ana raffali nie pulak berimej baju kurung.. mengikat tocang dan memetik gitar..

So aku pun terus cuba memahami dia di youtube sekarang... semoga dia leh pergi jauh dan pedulikan la term wartawan2 hiburan malaysia yang gay nie dengan term seperti kekwat laa.. apo laa.. tahapoo..

No comments: