Sunday, October 18, 2009

SYURGA CINTA (MIG,



kalau BOHSIA memang tak boleh dipertontonkan bersama mak bapak atau nenek kita kerana issue dan contentnya.. yang ini pun masih ada scene clubbing dan awek seksi di mana Awal Ashaari hold awek2 tue di zaman bejat dia..

tapi inila dia beberapa content yang aku rasa... amal jariah depa akan berjalan jugak.. sekalipun scene remeh Awal sembahyang dalam masjid... shot yang paling besh dalam filem nie.. skrip oleh Syuhada.. penned filem nie dengan aktres pun guna nama dia sebagai protagonis..

cerita simple.. Irham betting dengan mamat mangkok tapi besh gile lakonan siapa lagi kalau bukan Fizz Fairuz dan Shahazey Sham.. untuk pekenakan satu awek bertudung di mana dia diberikan tempoh untuk mengurat awek tue sampai crushed dan parted.. sounds familiar...

Awal macam biasa laa.. ok la lakonan dia walaupun nada dia bicara dan acting tak jauh beza dengan IMPAK MAKSIMA phenomenon.. dia masih boleh jadi hero malaya.. atau hero MIG dan Metrowealth lagi..

lakonan Heliza boleh dipuji.. cute.. lagi2 moment dia cakap "s.a.b.a... rrrr.." sebelum parted dengan Awal malam tue.. walaupun sometimes ada banyak mcm berceramah.. yo laa dah ayat2 dan hadis menjadi tuturan.. tapi respek,, dia leh catch up scene2 susah dan mencabar.. (bukan bukak baju maa..)

suara dubbing Mustaffa Kamal mcm pelik jer..

add to budak sengal Haziq.. memang dia deserved Pelakon Kanak- kanak terbaik baru nie.. di FFM... dialog2 yg dia ujarkan semua kelakor2 dan natural tak hengat..

Seperkara lagi untuk OST (runut bunyi..)
Permainan flute oleh Mohardiman memang menusuk kalbu...

kesian mamat yang nyanyi lagu OST nie.. dasat sangat radio kita played lagu luar.. well, aku pun penah suka lagu2 Indon.. tapi radio kita memang melampau.. mamat yg bersuara Awie nie patut diberi penghormatan dan pendedahan.. kesian Zul Handyblack..

No comments: