Tuesday, February 09, 2010

Dua Hati Satu Jiwa (Primeworks Studios Sdn Bhd (Formelly known as Grand Brilliance Sdn. Bhd.) , Lineclear Motion Pictures )





Prof Razak Mohaidin menyalahkan persaingan dengan Adnan Sempit dan filem2 besh Barat lain bila Dua Hati Satu Jiwa tak berapa menjadi di pawagam. Sebenarnya orang malaysia yang dikatakan demand dan x menyokong tue bukan tak mau menyokong filem mamat nie.. tapi disebabkan dia membawa nama Prof. perfileman dia ke mana- mana yang orang rasa agak tabesh sket nak menyokong ehehehe..

Bagi aku.. percubaan dia nie boleh tahan la jugak.. tapi lakonan.. skrip dan penceritaan dia agak jujur dan kurang depth sket. Lakonan Foziah Ghouse sebagai adik yang gediks dan Yasmin yang akak tue.. boleh tahan dan diterima untuk mewujudkan kembar dengan personaliti berbeza... tapi ikut fact orang Melayu.. yang tak pernah diexplain balik oleh sains... biasa adik yang keluar duluss.. akak allowed adik keluar dulus.. dan kadang2 adik yang serius sket daripada yang tua ahahaha.. entah laa...

Selain kurang depth.. explorasi terhadap permasalahan depa pun agak korang walaupun ada issue yang agak menarik jugak diketengahkan macam.. macamana kembar tue deal dengan social life.. deal dengan studies.. deal dengan relationship.. ada jugak dia sentuh perkara tue.. tapi tak berapa kembang dan menarik..

permainan kamera dan sinematografi da cantik dah.. tapi bila dia bermain drama.. dia patut main betul2.. part tue.. drama tue.. melankoli yang betul2..

Good to have Mustaffa kamal dari 90-an bersama awek hangat 90-an dulu Datin Ziela Jalil.. skang dah jadi mak abah pulak.. dan good to have Nassier Wahab dari 80-an nyer lagu tue..

Fahrin biasa2 ajer... entah bila Irma Hasmie nak jadi heroin.. asek2 jadi supporting cast.. heran betul..

Ikram Dinzzly tak puas ati pulak aku tengok watak dia.. biasa aku ok je dengan maamt nie.. entah.. dengan orang cacat pun nak kerek ehehehe..

No comments: