Sunday, April 18, 2010

ARKITEK KAMPUNG SEBERANG (Nurieazam Ismail, PTS Syok! Metropilitan PTS One Sdn Bhd 2010)



Aku angkat novel nie kat newsstand dalam perut Maluri AEON Jusco... sekejap macam Mynews punya.. sekejap kang tukar nama kompeni lain.. aku pun tapaham... sekali lagi- selain kerana aku kenal Nuri di hari- hari Laman Seni di Balai Seni Lokes dulu.. zaman UMBRA yang underground tue berkembang mekar.. Nurie ada banyak novel di bawah PTS.. tapi nie la satu aku give it a try eheheh.. sorry bro... baru sekarang ada budget pun nak beli macam2.. ehehehe.. sekali lagi- aku grabbed sebab cover oleh Azri Azmi ke.. Just jimy ke Froggypapa ke dia dalam Pergh? Ntah.. ehehehe tapi memang menarik cover dia walaupun agak pinky.. untuk guy hold dan bawak baca dalam tren... tapi sebab ada gambar orang buat pondok atas pokok.. mcm attic orang omputeh.. ehehehe kelllass gak idea cover nie..

Stroy wisey.. korang bayangkan drama2 budak kampung kat TV sekarang lakonan Bagio Damasutra atau Acong Sweet Child..atau Rusdi Ramli tapi bayangkan diorang belajar tinggi sket.. selain nakal.. dan korang akan dapat the idea ehehehe.. bahasa Nurie yang terkawal di bawah seliaan editor PTS tue memang lawak.. plus idea2 lawak.. part jiwang pun ado jugak tapi dipersembahkan dalam humor..

PTS bukan pertama dengan idea mcm nie.. dulu tahun 1980-an.. DBP ada try mood macam nie.. dengan piawaian bahasa DBP>. tapi projek tue still nampak mcm untuk pra-remaja.. di mana kalau x silap aku.. Imuda pulunkan illustrasi nyer.. penuh warna..

No comments: