Saturday, April 03, 2010

Belasungkawa Mior Ahmad Mior Badri.. atau Din Beramboi




Ramai betul orang ziarah pusara dio.. memang susah nak percaya.. beliau memang tengah fresh dengan show lawak di sana sini.. dan pagi2 pun Malaysia memang dah macam histeria dengan SAWANCARA dan PAGI di Era dia pairing dengan Aznil Hj Nawawi..

Beliau disahkan kena DSS atau Sindrom Denggi mengejut di mana selama nie.. turut disaspek kena infected air konceng tikus dapat dr Zoo(!)- kerana gejala dan simptom yang sama.. demam mengejut.. siap koma.. evilll...

Siapa leh menahan kalau Tuhan da picked up our names?? Begitulahhh..

Masa mula2 mamat nie keluar dengan projek2 bersama Afdlin Shauki.. aku yang masih x dapat terima kontroversi hakcipta nama Din Beramboi (dua pusingan claim di Mahkamah) back in ujung 1990s dulu.. siap kecoh di MELODI>> memang makan tahun jugak aku nak terima originality atau style dia sendiri..

Sehingga la Along Bukit Beruntung dari A_HA dan satu lawak dia mengajar harith Iskandar di kampung sebagai ckegu kerajaan dari rumah ke rumah tue.. kelakorrr... siut.. dan projek dia pulun Raya puasa astro baru nie mungkin leh jadi kenangan2 kita bersama mamat nie..

Al Fatihah..

Gayour tentu shock dan trauma sebab baru ajer bersama beliau.. dalam satu program.. macam aku kehilangan kawan kat Mesir dulu.. shock.. tapi itulah hakikat.. harus ditelan.. sama macam broke up dengan aweks gak.. apa lagi laa closed friend dia macam Aznil di Konti.. dan Afdlin..

Gambar2 amik dr MSTAR

No comments: