Sunday, September 05, 2010

SUPERMAN #700



Selepas merepek dan pening meraban dengan event NEW KRYPTON di mana sanak sedara Sopomen Kal El seperti Mon El dan Sopogal diketengahkan.. dan Superman tak banyak pun dalam event tue dalam mana2 Supertitles.. datang issue nie.. special tapi drama ajer laa.. oleh kerana obsesi aku terhadap Super-title yang newstand bulanan tak sebagak geng2 kompol TPB (padahal sama ajer.. bezanya yg TPB tue mahai dan bagak dan kompilasi malahan sedikitlaa jimat..)- ada la sorang kawan kat Pergh da sindir2 anggap aku follow watak tua nie sebagai konyol.. takpe laa.. dah aku memang suka Superman.. sebagaimana guwe bersabar layan PEDANG SETIAWAN..

Issue nie cerita satu- bumper issue- tebal la ceritanya.. atau komik satu Superman tiba2 terbang selamatkan Lois Lane isteri dia di dunia Metropolis yang diserang Parasite.. pastue cerita dua.. GEOMETRY lokesan bersama Dan Jurgens dan Norm Rapmund.. take on Superman menyelamatkan Dick Grayson dan menyudahkan kerja Matematik Robin dalam satu malam.. tersangat la feel 90s dan 80s kat situ...

Then ditutup denhgan GROUNDED nyer permulaan oleh J. Michael Straczynski yang akan ambik alih plot Suepr titles pasnie.. dengan lokesan oleh mamat yg pulun tajuk Supergal selama nie..

Drama tak dramatik.. sentimental kat shitu.. mungkin hambar pada korang.. tapi US mengatakan komik special nie berjaya..

No comments: