Sunday, September 05, 2010

MONSTER HOUSE (Amblin, Relativity, Columbia 2006)



Filem animasi nie da tentu terabai sebab karakter utama dia tak ensem.. tak kiut..kecuali awek utama dioo.. tapi karakter budak gumuk sidekick hero tue sangat menawan.. Ujang adik aku dan Mak aku yg diheret sama menonton muvi nie seba Astro aku kena potong aku xpay dua bulan.. padahal bil yang tak sampai rumah aku.. (damn!)Rupa2nya.. filem nie sangat serramm... dan disebabkan ada nama Zemeckis dan Spielberg sebagai produser bersama yang keluarkan bajet..secara tak langsung terpelihara laa keseluruhan produksi..

Memang istimewa laa filem nie.. dengan beberapa rujukan reminiscent kerja2 Zemeckis dalam Cast Away (yang ada Tom Hank terdampar kat pulau bercakap dengan bola...-bola yang sama DJ nak angkat dari rumah Nebbercracker)- dan lagu dari filem ET.. besh2...

Ganjil.. stylo.. agak "PG" untuk kanak2.. tapi menghiburkan.. aku rasa macam lambat jer masuk Malaysia nyer sinema aritue.. entahhh..

1 comment:

boredoomerz said...

ikimono gakari nyanyi ost dia ni... vclip siap...