Monday, September 06, 2010

TWINX 3 (PTS Komik M, 2010)


Ibarat menunggu tayangan filem Melayu berdasarkan Skim Wajib Tayang.. di mana lawak sedikit basi dan hyped dah sedikit slow.. aku dan beberapa orang penggila komik yang expect komik TWINX 3 nie keluar pada masa kehangatannya akhirnya memiliki komik nie setelah jenuh obses mencari dengan gigihnya di kodai2 buku ternama.. tapi x jumpa2.. bila dah dapat.. da tak berapa nak setim.. begitulaa perasaannya..

TWINX 3 dah ada.. judul yang sepatutnya ada dalam kedai tue- TAKAZa no.2 pulak tak ada.. heran betul..

Untuk buku ketiga nie.. dramatik masih dijaga.. cemas dan kejar mengejar antara Aizam dan antagonis tue sangat besh.. cuma kemusnahan yang kurang 3d dan tak banyak screen tone yang tebal.. sebab Pac mungkin lebih selesa lokesan dia yang neat tue tak diganggu dengan kecomotan lain.. sama macam lokesan dia yang neat gila dalam BLUES SELAMANYA>. kalau laa kemusnahan tue lebih dramatik.. 3D dan impak.. tentu besh... macam geng2 CIna 80-an untuk projek komik Wak Jenal- Novel Grafik Bayan dengan nama2 seperti Ogos dan Chan Yoon Loy dulu.. diorang suka pekatkan asam dan bom.. tapi pac tamau..

Tapi closing dia yang menjangkakan sequel yang lebih kompleks.. delicate dan sulit tue memang kellassss... syabas aa Pac..!!

Mecha design pun cantik2.. dan Zool done cover pun gila beshhh..

No comments: