Saturday, October 23, 2010

SEMANGAT GAHSING: PUTARAN CAKERAWALA (Komik M, PTS Millennia 2010)



SEMANGAT GAHSING memangla mudah nak dibandingkan atau disamakan dngan BEYBLADE dari Japon.. tetapi Semangat Gahsing- hasil gandingan Firdaus dan Adiemus nie ada kelebihan tersendiri.. aku suka nak samakan dengan Pak cu punya ALQAMAR.. kerana feel cerita yang unik.. tersendiri.. di mana gabungan purbakala dan future ada dalam nie.. dan timeline cerita da tentu laa bebas.. komik nie adalah pemenang MDEC PITCH untuk Komik Digital dan mendapat liputan meluas di majalah G3 dan GEMPAK dulu.. selepas gagal memenangi hati juri tahun sebelum tue.. bercerita pasal semangat x mati.. bagus aa depaa!!

Aku suka villain dia- the pair, duo Tedung dan Selar tue.. yang Raja tue lawo ensem rambut dio.. ada lak scene mesra2 dalam bath tub ehehhhe oleh kerana Adiemus tue terkenal dengan lokes awek seksi.. tapi ini di bawah PTS yang mengamalkan Islamik compliance.. maka awek atau binik Raja jahat tue kena pakai tudung laa ehehehe..

Adegan raja Jahat berlatih dengan askor2 dia dalam pusat latihan tue macam budak2 XMEN lak.. kat lab depa atau The 99 nyer superheroes.. kadang2 lokesan Adiemus dan Firdaus mengenangkan kita kepada hero2 seperi SUPERMAT.. sebuah penerbitan dan komik Malaya tahun 1980-an..

Kucing diraja pun comeyyy..

Closing saspen.. besh!! Kudos to the duoss..

No comments: