Saturday, October 23, 2010

ZENITH 4 (Zint, Gempakstarz Oktober 2010)


Aku angkat kompi/ antologi nie sebab aku memang minat lokesan dan cerita mamat nie.. dan sudah tentu kerana aku tak follow GEMPAK dan UTOPIA secara konsisten.. sebab tengok content bulanan dan bajet jugak.. walaupun aku pernah tak bersetuju dengan mamat nie kerana bertanggung jawab dengan idea "kebebasan", ganas itu cool imported dari manga Japon.. tattoo itu kool..punk itu cool seperti yang terlihat banyak dalam komik2 dia.. macam UNDER 18..

The reason aku angkat nie ialah kerana aku baca UTOR First epi dalam Utopia (rasanya masa baru2 balik tahun 2008 gitu..) pastue aku missed nak follow.. pastue DOCTOR M Face yang kelakor... yang Zint sendiri kata dia nak hasilkan sesuatu yg cult.. memang unik dan kelakor hero nama DOctor M FAce.. identiti Zint gabungkan aksi, kelakor dan misteri dalam ni memang aku soka.. wahahaha tema menarik.. selepas aku tertipu dengan cerita macam haram CERITA PENJUAL AISKRIM aritue..

BLACKLIST memang kelakar macam haram wakakaka.. dan SHARKMAN (pun karakter dari mukasurat PENJUAL AISKRIM) menyambung kekelakaran macam haram itew..

Menurut Zint, kesemua watak dalam kompilasi nie memang istimewa dan kenangan sendiri pada beliau.. yeahhh..

No comments: