Friday, November 12, 2010

CNM Showcase Budak2 Kolej Multimedia Telekom Malaysia+ Screening LUKISAN HATI + PEKOMIK talk



Aku lepak sana semalam along with budak- budak komik M.. aku sampai dalam pukul 10.00 am lebih berlegar- legar kat Library Kolej budak2 Kolej MMU TM tue kat jalan Gurney Kiri dekat jalan Semarak.. aku baru abes exam masa tue.. pusing2 tgk kreativiti budak2 tue- yg line fotografi.. yang line grafik.. yg layan illustration.. gempak2 gak.. ada satu nama dalam fliers depa tue dengan portfolio yang agak gempak jugak.. aku angkat dua T shirt.. balik tue.. then termangu tunggu budak2 komik M yang akan ada sesi talk dan sign komik2 depa macam Reja, Froggypapa, Anshari, Jas, Bophairi dan Azhar pres PEKOMIK.. aku missed moment semalam di mana screening filem indie berdasarkan komik cintan remaja Anshari berlangsung semalam.. (10.11.10)- ada faralyana (KISAH KAISARA, ASMARA..) - yang lain2 dalam movie tue x kenal langsung.. aku expect DVD dia tokeh dia- pelukis dia Anshari akan datang..

Dalam kol 11 gitu.. baru aa muncul Jas.. then budak2 macam Reja.. budak yang jaga booth.. then baru aa ada kelibat Anshari.. Azhar and the rest of budak2 komik M muncul.. terus layan talk .. dan kemas2 kan stuff.. tauzik dan edarkan komik2 stok lama URBAN COMICS to be give away free untuk pengunjung.. aku pun angkat 4 daripadanya ehehhe...

tak sangka aku boleh lepak lama dengan Anshari dan berborak pasal projek komik baru dia.. animasi dan filem indie yang dia involved scripting.. Jekael dah roger nak ke Ampang.. takpe ahh..

Aku angkat dua komik- M dan mintak pelokesnya sign.. BABAP BOB oleh Froggy dan BUDAK TAKRAW#2 dan beredar dengan stuff.. t shirt.. barai jugak duit aku baru gaji.. ahahaha nanti aku tacap gambar2 depa amik.. Azhar ajak stayed nak p tengok MEGAMIND.. aku x larat.. nak balik.. tidor..

Sedih tengok orang ramai2 tengok lambakan komik M.. makcik boleh cakap.. "saya da tak layak baca komik.. " Aku menyampuk.."Apa dosa komik kak?" dan dia terus mengelak dna tunjuk komik ULTRA QALIF dan cakap.. itu Ben 10.. sama macam point aku (aku pun xbeli komik tue.. sorry Bob..

PTS dah tackled bahan komik paling mild untuk bacaan dewasa yang skema pun depa still tanak support.. hangin pulak aku..

No comments: