Tuesday, February 08, 2011

HANI (Layar Consult Sdn Bhd)


Sedap la pulak cerita Hani nie.. mula2 aku abaikan ajer.. walaupun semopat follow episode terawal.. di mana moment2 awal macam sengal jerr.. skrip ditulis dengan nama Zabidi Muhammad.. kalau x silap aku lawyer dari Arqam dulu.. dan produksi Abu Hasan Morad.. pun bekas Arqam yang cargas menulis dari zaman Arqam sehingga la zaman majalah ANIS... besshhh...


Fathia yang memegang watak utama Umu Hani.. rasanya aku kenal masa 5 Jingga di TV8.. cerita pom pom cheerleader dulu beberapa tahun lepas.. portray dari gadis lincah yang kendian murung selepas buta sebaik pembedahan barah otak...


Moment yang paling sebak ialah menatap wajah2 keibuan Rozita Che wan menyembunyikan kemarahan dia terhadap mak Irfan yang kerek... cessss.. menitik air mata guweee... masa part2 Fathia mengamuk selepas buta x terima hakikat tue aku leh tahan sodeh lagi huhuhuh..


Esma Daniel depressed sebagai bapak pun menjadik..

Budak Elfira Roy jadi adik Fathia pun menarik.. lebih2 lagi bila bengangkan Aliyah yang dah semacam ajer pas Mak Irfan "beli" dia soh intim ngan Irfan in a way nak jauhkan Hani dengan Irfan..
Part Bell Ngasri x lawak langsung hohoohh.. tah ngape jengkel je aku dengan lawak dia.. walaupun ada yang okay dalam sitcom Simpang 3..
The hero- Ryzal Jaafar memang kool.. calm.. besh sejak watak Usop dalam Dunia Baru..




No comments: