Friday, April 15, 2011

THE SMASHING PUMPKINS Teargarden by Kaleidyscope

Radiohead, Oasis tanpa brainchild utama- Noel Gallagher, dinamakan Beady Eye.. Foo Fighters.. adalah hero2 muzik alternative 90-an yang kembali semula tahun nie.. some of them worked.. some not...

yang nampaknya menguasai millennia dengan hebat wud be Green Day dan Red Hot Chilli Pepper aritue... comeback yang berbaloi... Foo Fighters memang million selling.. tapi selepas One By One.. In Your Honour ada aa satu dua yang boleh diharapkan.. memang Internet downloading buat depa berkarya cincai kot.. eheheh hagaknya..

Tapi hero yang satu nie- Billie Corgan dengan line up sejak Zetgeist memang masih besh.. eheheheh untuk album yang boleh didapati dengan download percuma dari website depa nie.. aku pulun lagu Tom Tom.. memang besh.. sweet sound .. ohh beshnya..

Sebelum nie aku memang suka gila dengan lagu Song for A Son..antara single terawal beredar.. di mana Corgan ambik basic music Stairway to Heaven dan jadikan dia nyer lagu... perhatikan solo dia yang besh... Freak macam lagu P.O.D. je gitar intro.. Lightning Strikes macam appeal kat budak2 sekarang.. macam The Rasmus je aku rasa ahahaha.. dan x rasa macam direction SP atau Corgan yang betul.. walaupun sodappp.. begitu jugak dengan The Fellowship ada bunyi2an elektronik dan indie sket.. dan synth 80s pop .. mencadangkan ada idea untuk peminat baru... tetapi dengan bunyi tetap untuk dipandang serius sebab wordings Corgan yang secara lirikalnye.. berat.. dan serius..

Astral Planes mencadangkan Corgan bermain gitar yang dahsyatttt dan bedesup dan stuff a la Raga rock (something Hindu sound a la Kula Shaker dan 70s rock..)- tapi serius sodap permainan guitar dia lagu nie.. A Sticth in Time dan Widow Wake my Mind macam offering dia dalam ZWAN.. sweet dan riang macam kanak2.. Spangled pun lagu slow dengan Beatlesque nyer guitar.. dan mood singing..

No comments: