Monday, September 05, 2011

INCUBUS If Not Now, When? (Epic, Immortal 2011)


The songs remain the same... singing pun the same.. Incubus memang da menunjukkan kematangan mereka.. malah kematangan depa tue sangat diterima secara lirikal dan mood alternative rock meets funk dan grunge yang 'cair' dalam lagu2 depa... ada banyak pihak kecewa dengan album yang sangat ditunggu nie kerana tak ada lagu yang betul2 leh buat mereka gembira.. tapi fans yang setia akan melekat to the end dengan apa saja yang cuba disampaikan oleh Boyd dan kawan2 dio.. lebih2 lagi drums, beat yang behluss.. (gloomy.. mandom) dan gitar yang memukau still thereee!!

Untuk album nie.. Adolescent dan Promises, Promises berbunyi sama ajer mood dan tempo... begitu juga Thevies.. bezanya Thieves gitar menggoreng dari chorus to the end.. mamat DJ pun da tak banyak peranan.. tak macam dulu.. lagipun Incubus bukan laaa Limp Bizkit atau Linkin Park...okay>

Fast number macam Switchblade tak banyak ragam atau sekil gila di sini .. Isadore mengantokk.. dan mood keseluruhan adalah mengantuk.. mellowww.. lebih mengantok dari album 'Grenade' aritue..

Memey sesuai kot dengan tajuk album nie.. nampak macam main belasah je push release album nie.. Demikian laa problemnya menjadi superstar.. rocker da glam.. tumpul sekil.. tapi kau tetap nak terai beli sebab ada 'something-- good music.. good guitar, sudah tentu..

No comments: