Thursday, September 01, 2011

SAKURA Drama Raya Megan Tan Poojaankoo :)


Aku tak dulik.. aku nak post jugak entri ni wahahahah disebabkan aku soka senyuman Megan Tan yang xde aa cun sangat tapi senyum dia yang kedekut tapi cumil dalam Quickie tue yang buat aku sticked .. tapi xdapat sticked jugak ekceli... sebab tak dapat ruled remote Astro sebab binik aku nak layan Astro wahahah

Drama nie arahan Mak Nani atau Rosnani Jamil.. menurut gua.com dia peram skrip nie da tiga tahun gitu.. mengisahkan kemaafan dendam yang terindah bak kata Aishah... Sakura datang ke Malaysia.. nak bawak pesanan datuk dia bekas tentera Japon nama Yamada yang penah bunuh one whole family di Malaya zaman kolonial Japon duluss... dia disambut oleh tourist guide encem soka pakai baju chikanos petak2 iaitu Shah Jazle yang kebetulan adalah cucu kepada Atok dio- mangsa yang sebatang kara selepas one whole family dibunuh Yamada...

Bila aku layan drama ni teringat komik Zoy pulunkan di tahun 80-an dulu , AYOKO tapi lebih dramatik di mana Syaffiq Asnawi... nak memperisterikan Ayoko Shimada.. Shimada pulak dulu befriending Asnawi bapak Syaffiq tapi disebabkan tugas sebagai pejuang Japon dia terpaksa belasah Asnawi kaw2 depan tentera Japon .. tapi Asnawi tatau yang ninja yang lepaskan dia dari tahanan malam dia kena belasah tue adalah Shimada.. dan Shimada rela nak poton jari dio.. sebab Asnawi still x maafkan dia.. dan buat semua tue for the sake of Ayoko nak kawin dengan Syaffiq.. besshhh...

Drama Sakura nie melihat jugak kesungguhan Sakura lakonan Megan yang mintak maaf untuk datuk dia yang agak sulit tu,... siap pakai kimono lagi ehhehe... tak de pulak dia angkat pedang pastue binik aku tukor channel ehehehe..

No comments: