Sunday, May 06, 2012

REZEKI #7 (April 2012, kasehdia)

Majalah biz-oriented tapi dengan persembahan santai.. kadang2 feel macam baca majalah art tapi luxury, glossy, mewah semacam- tak rasa macam majalah bussiness biasa yang penuh dengan prospektus, advertorial yang sebagaimana majalah biz patut ada.. kena pulak penggunaan bahasa Melayu Tinggi dia yang agak besh jugak.. terasa macam baca majalah art sungguh..

Aku missed dan baru perasan majalah nie - missed banyak issue.. ada issue menampilkan Yuna dulu.. antara terawal.. visit Facebook dan website depa tak de pulak update..

Issue no. #7 nie - memang already dah dirembat oleh Azhar Pres PEKOMIK..sia2 aje aku konon nak menjeleskan dia.. padahal dia dah pulun dulu.. baca.. dan linkedkan ke Facebook dia.. cisss.. issue nie memang akan jadi rembatan peminat, penggiat dan pembangun industri animasi  tempatan.. dengan wajah- wajah, nama- nama besar dalam industri kebanyakkannya yang sedang ruled TV dan pasaran- Animonsta, Studio Animasia, lescopaque, sedikit beralih ke zaman lama otai tapi still active- En Kamn, Ibrahim Anon atau Ujang.. Psychotek..SilverAnts.. tapi xde pulak  geng Eicak ke.. geng Saladin ke..

Tak puas sebab tak banyak.. tapi ia masih ringkas dan padat.. bagus gak artikel2 depa.. dari Majalah nie laa aku baru dapat tau yang asalnya bahan yang Adudu alien Boboiboy tue nak curik rupanya coffee.. tapi masyarakat Europe agak sensitif dan sayangkan kopi.. jadi depa tukar kepada koko.. dan tak hairanlaa.. Animonsta dilamar oleh syarikat luar dengan tawaran yang lumayan selepas tue!!  

Yang kool ada pulak dua page untuk Altimet atau dirinya sebagai Ahmad.. dan Diandra Arjunaidi yang tengah in sekarang...

Sedikit tentang Halalgolbal, produk2 Islamik.. Kufi.. sedikit gajet.. kereta.. percutian.. dan feature akhir kat iklan kulit.. ada komik  The 99 dari Middle East.. hmmm..  

1 comment:

Raz Veinz said...

Pertama kali tau pasai majalah rezeki ni, kat tempat aku memang tak sampai la ni...