Tuesday, May 01, 2012

ZETMAN (TMS Entertainment 2012)

Kemampuan animator Japon kejar balik kekoolan dan mood asal manga yang berjaya memang dikagumi.. antara yang aku suka ialah Full Metal Alchemist..dan tak semestinya Naruto.. dan aku rasa aku tak boleh suka Bleach Animasi.. tapi aku suka manganya..

Aku mungkin tak baca manga asal premis cerita nie- Zetman, ilham asal Katsura Masazaku dari lembaran majalah Weekly Young Jump.. tapi aku dapat rasa anime nie dan studio yang pulunkannya berjaya dapatkan feel dark.. dan adventurous anime nie..

Mengisahkan dua hero remaja- satu tue kaya macam Tony Stark, Bruce Wayne dengan sources dan wealthy.. satu lagi- our hero- Jin, menentang kejahatan dengan kekuatan semulajadi dia.. dan jugak kuasa ajaib perolehan dari makhluk asing (semacam Karas.. Kamen Rider.. atau Guyver.. Xamdou.. atau Tora No Quon ..).. di mana hero ada mark.. semacam kurap timbul di tangan diooo.. baru aa dia discover kuasa pelik dalam badan dia.. tertanam.. ehehehe..


Mood dark.. dewasa.. dan ganas menyelubungi kartun nie.. tapi design, rupa encem  hero semacam   ketua Battle of The Planets/ Gatchaman nie.. that is kool.. dan ada part macam lokesan Andy Seto... ya aku tau Andy Seto memang terinfluenced dari Japon pun lokesan dia sket..

No comments: