Sunday, March 31, 2013

THE STROKES Comedown Machine (RCA 2012)

Setelah album nie full dah diperolehi.. biasa laa.. bila mudah sangat kita peroleh- kita merasakan band nie tak deliver dan full dengan betul2 bersungguh music depa padahal punya la perit depa nak berkumpul dan feel nak dapatkan material yang baguss.. tapi betull.. album The Strokes kali nie memang dua single depa yang mula2 jer yang aku suka- All The Time dan Full Way Trigger aritue.. dah penuh nie.. ada la satu yang menarik sket.. lagu Chances cthnya memang menarik susunan musicnya walaupun slow.. 50/50 agak serius.. dengan jeritan..  Slow Animals mengantuk tapi merdu jugak.. rockin balik dalam Partners in Crime..

Ada banyak part depa main macam badut.. macam opening Tap Out dan Full Way Trigger.. tapi seriously.. depa memang bukan badut pada songwords..


Mesej positif terlihat sini sana.. macam Full Way Trigger.. dah macam lagu Steady As She Goes.. soh kawin.. cari duit blablabbla.. ehehehe..

Happy Endings pun ok gak..dan lawak lagi dalam Call It Fate Call It Karma dengan jazz dan calypso dengan singing lawak..


Memang lebih lawak kalau seorang reviewer dari majalah Rolling Stones mempersoalkan kenapa album nie dipanggil sebagai "album offical The Strokes.. tidak album2 solo Julian.." menyindir Julian nyer pendirian dan kreativiti kat situ.. eheheh.. 

No comments: