Sunday, March 31, 2013

KAREN MOK Somewhere I Belong (Universal Taiwan 2013)

Haritue aku terpesona sekejap dengan makcik Joanna Wang untuk jazz dan Wanting Que.. pop catchy Cina Canadian (again, Canadian!) dengan kesedaran R and B yang tak pekat.. alih2 makcik yang still hot walaupun da hagak tua..90an dulu aktif aa dia nie.. dengan deretan komedi dan kung fu.. sehingga pernah digossipkan bersama Stephen Chow masa muda dulu..  nie kembali dengan album jazz English baru dia.. terrrusss aku memberikan perhatian..

Start dari layan kat Astro.. channel apa aku dah lupa.. cover untuk lagu While My Guitar Gentlty Weeps... boleh korang bayangkan dia menggoreng ghu- zeng untuk lagu tue.. wahhh gila ahh..  dengarkan pulak lagu callypso jazz The Face That Launched A Thousand Ship.. wahhh memang otai sound dia..

Dengan pengalaman selama 20 tahun dalam muzik. dan 16 release album berbahasa Cina.. keupayaan makcik nie memang tak boleh dipertikaikan lagi..

Dengarkan jugak dia mengcover balik lagu makcik Portishead dari 90an duluss.. Sour Times..layankan jugak Shanghai Nights dan banyak lagi.. ia sangat novelty.. dan menarikk..
 

No comments: