Friday, May 31, 2013

BOBOI (Vision Works Sdn Bhd 2013)





Duo lawak untuk MAHARAJA LAWAK MEGA- kemudiannya jadi trio, dengan kehadiran Nabil- tak menang.. sebab idea lawak Nabil kadang2 advanced sangat.. kemudian bergabung dengan bunch of supercomicstars- menjadikan majalah komik BOBOI pesaing baru genre humor dalam pasaran tempatan.. dan sebuah pakatan komik paling gila dalam Malaysia!!
 
Ideanya ialah- mengembangkan semua cerita dan idea kreatif Afdlin Shauki yang tak pernah berhenti tue.. atau sekuel jadi korang akan dapat PAPADOM, PONTIANAK VS ORANG MINYAK, BERANI PUNYA BUDAK, SUMOLAH, BAIK PUNYA CILOK dalam panel komik dengan warna yang meriah.. sumbangan nama- nama seperti Tarakucha, Amykamen, Bophairy..Adal, Odows (colorist), Xsrizal, Alifstyle, otai Nik (Wafdi)- dan Aieeee... ahhh gila apaa..

Aku suka tengok Azhar pairing dengan kaler Amy yang sangat match untuk PONTIANAK VS ORANG MINYAK..  tak sangka skrip Azhar tue lawak..

Aie dengan masterpiece original dia- scifi lawak FAST-CUT! yang dia pernah pulun dalam UTOPIA atau GEMPAK dulu.. dia guna nama Aiesulong pulak sekarang eheh..

Tarakucha untuk PAPADOM memang sesuai dengan mood.. family jiwang..

Suprisingly jugak.. seeing Nik dalam majalah nie.. sebuah "comeback" yang besh..

Adal untuk Hikayat Terong Titiwangsa boleh tahan besh,..

Kehadiran Bophairy pulak menunjukkan penguasaan beliau dalam beberapa majalah komik masakini.. yeahhh..  

Fresh... colorful.. pilihan baru- itula perasaan yang aku dapat bila have komik nie.. tapi personally lawak Afdlin tak boleh erase lawak sawan Cendol yang sumbat kepala otak aku setiap bulan dalam APO?

No comments: