Wednesday, May 29, 2013

30 SECOND TO MARS Love, Lust, Faith and Dreams (Virgin, Universal 2013)

 


Some people tak suka band nie sebab tak nampak jujur.. band ni  teruutama vokalis dia macam suka hype lebih untuk dia.. Jared, memang laa rockstar yang agak poyo sket.. sebab dia pun aktor..

some people rasa depa nie tak original dulu- kejar MCR,. jerit terlebih... tapi kalau korang ketepikan semua tue.. apa ada hal.. enjoy ajer musicnya.. pasti ada sedikit kagom dan respek..

Bagai diteka- album nie dengan hype menghantar CD dan mainkan lagunya di angkasa lepas sana  dengan susah payah kerjasama NASA..

Album nie dibuka dengan Birth, penuh okestra yang hebat.. bagaikan berada dalam stadium dengan serangan okestra  yang menggila.. lagu kedua- Conquistador adalah elektro dan rock.. masuk single taruhan- Up In The Air adalah sebuah ballad dengan elektro di mana Jared Leto bernyanyi lembut sangat.. aku mati2 ingat Enrique Iglesias punya lagu.. until pas goreng2 ujung to the end baru la dia pulun jerit sakan wahahaha..

City of Angels is piano- driven ballad.. walaupun ada banyak lagu daripada band lain macam pernah hit note yang sama.. tapi its beautiful..

The Race menyusul dengan violin.. dah macam Gothic atau Celtic lak.. macam The Corrs nyer violin lak.. ekekek.. tapi masuk choruses suara ramai baru aa macam depa balik.. guitar solo sodappp.. garanggg...

Instrumental okestratik   dengan percikan elektronik Pyres of Varanasi sangat menarik.. ekmacam geng yang pulun Games of Throne OST pulak.. kenen nak menyumbang dalam OST show tue jugak aa kot..ehehehe

Overall tak jauh beza dengan This Is War, offering tahun 2009 depa.. elektronik.. eksperimental, prog yang mesra radio...bawah sket rocknya banding dengan Papa Roach tahun lalu... dengan sebarang album Lost Prophets.. sebagai perbandingan..

No comments: