Friday, June 07, 2013

FAIZAL TAHIR Faizal Tahir (Monkey Bone, 8 Unit 2013)

 
 
By the time aku bercadang nak draf review nie tapi tak jugak sempat.. beberapa lagu dah menjadi favorite putaran radio.. Anti Gravity the fast.. dan ballad Biar.. dan gasenya macam Buta pun dapat perhatian radio..

Elektronika dia berdesup jugak.. sampai ke adrenalin dan saraf kita untuk menghayati... lagu pertama - Vortex secara lirik dan kata Faizal yang padat dan berambisi itu membawa  kita ke pengaruh Faizal dari skool of Nasyid Mirwana jugak.. macam have Yassin Sulaiman nyer offering pulak ghase.. ya laa.. skool yang sama.. skool of Nasyid..

Mood slow then ganas then hujanan elektronika dia menghiasi keseluruhan album, mencorakkan mood
 yang dikatakan "baru" itu.. begitupun ada jiwa dan Queen staple di sana sini.. mungkin jugak sebab Faizal menjadikan Dewa pun sebagai pengaruh.. ada banyak jugak laungan seakan Once di sana sini..

Favorite aku adalah lagu rancak Permaisuri.. lagu itu sangat infectious dan melodi dia menarik...yang lain- lain boleh diberi perhatian dan gempak jugak would be 7, Biar, Selalu dan Mati.. ringkas je tajuk lagunya.. agak stylo di situ..pujian untuk Audi Mok dan Royale FT Force sekali lagi.. yayy!!


No comments: