Thursday, July 18, 2013

GOO GOO DOLLS Magnetic (Warner 2013)

The best band in the world sebab lagu Iris depa dulu.. teringat zaman tu depa maki Celine Dion compete Best Record tahun tu.. 99 ke 98.. wahahaha..depa kembali dan menaruhkan lagu2 baru yang adapt, ejas kehendak pendengar baru jugak.. tue yang aku dapat rasakan sebaik dengar lagu pertama Rebel Beats..  

Slow It Down di keratan ketiga mencadangkan mereka pun terpengaruh dengan AOR zaman la nie macam band Train dan The Script..  sementara keratan kedua- When The World Breaks Your heart terasa macam drum dan gitar budak2 emo sekarang..walaupun ada orchestra dan string goreng di belakang yang mengasyikkan.. memang besh lagu tue..

Tapi suara Reznik yang jantan dan merdu ada dalam ballad depa Caught in the Storm..dalam, deep dan bejiwa.. Come to Me. dan Bullet Proof Angel, ballad yang paling syahdu oh yehh.

Magnetic nie boleh laa.. tak sebesh Let Love In dulu..pada aku laa..boleh laa nak seiring dengan cubaan Matchbox 20 tahun lepas sementelahan band2 zaman 90s ujung jumpa Y2k baru- Vertical Horizon, Sister Hazel, Better Than Ezra dan banyak lagi tengah x aktif..

No comments: