Thursday, August 01, 2013

AMON AMARTH Deceiver of the Gods (Metal Blade Records 2013)

Siapa sangka.. entah dari mana tau2 satu band melodic death metal dengan semangat Viking dan dewa  Nordic anak beranak- Thor, Loki dan Odin.. band nie yang dah lama around, datangnya dari Sweden dah pun menempatkan diri dengan rilisan baru nie-  Deceiver of the Gods ke US Top 20.. gempakkk!!

Music yang tight, kemas.. selamat kembali ke permainan old skool.. 4 lagu pertama-.. Deceiver of  the Gods, As Loki Falls, Father of the Wolf.. Shape Shifter dengan kederasan deram dan gitar akan buat korang sticked dan melayan lagu depa dengan perhatian dan pemusatan yang lama.. memang besshhh..
bayangan old skool heroes, old horses macam Helloween akan cepat di ingatan.. malahan XPDC (!) nyer sekil gitar pun ado dalam lagu Father of the wolf.. tak percayo cakap denn.. torai laaa.. jadinya kalau dah 4 lagu pertama dah sodapp.. yang selebihnya memang marbeles to the end.. 




Band nie memang meminta kita berikan perhatian dan penghormatan yang tulus... so boleh berhenti sekejap la mengkagumi Lamb of God sebab inilah metal terbaik untuk dijamah tahun 2013!


















No comments: