Tuesday, August 06, 2013

RAMADHAN YANG HILANG (RadiusOne 2013)

Berlalulah sudehh Ramadhon.. bernyanyi Anuar Zain masa tecik hehe tapi kenangan musalsal Ramadhan TV harusla dibawa bersama.
 Tahun ni RadiusOne memberikan kita Ramadhan Yang Hilang mengisahkan sebuah keluarga kaya yang kecil menjadi huru- hara dengan kehadiran sorang budak yang sangat kasihan, datang dari broken home..  tapi turns out jadi sangat avenging.. licik.. dan  evil. tapi family tu takdela kelam kabut sangat sebab the leader - the father, Dato' Zubir lakonan Zamarul Hisham digambarkan selalu bimbing anak dara depa- Zafirah supaya terima anak angkat depa tu dengan baik dan tak berkira. Gambaran awal watak skema terdidik kontra dengan Delisha yang problemo domestika membentuk diri dia yang licik dan opportunist digambarkan dengan baik oleh dua pelakon meningkat remaja iaitu Alis Marya as young Zafirah dan Joey Amalin sebagai young Delisha.

Penghayatan dua budak kocik ni dengan mudah memberikan gambaran perkembangan dua beradik ni.. drama ni bagi aku adalah satu lagi persembahan terbaik Eira Syazira. Eira at her best! Jugak pujian melangit untuk Shatilla Melvin sebab portray devious venomous devillish Delisha perfectly.. effortlessly. Special mention gak yang besh daripada Arja Lee sebagai Fira crush.. Zila Bakarin Sherrie Merlis, Ijoy Maria Arshad dan makcik lawak dari drama  Sindarela tu jugak theme yang besh Seperti Dia daripada Amylea. Yay!

No comments: