Thursday, December 19, 2013

FUTURE OF THE LEFT How to Stop Your Brain in An Accident (Prescriptions 2013)

Band nie dah been around rupanya.. oleh kerana 2013 aku kinda busy susun hidup, kunun.. mengejas kehidupan dari KL ke Muar yang tak terejas lagi sehingga kini.. aku banyak melayan metal jugak- jadi aku terlepas beberapa punk rock macam band nie. dan Drenge aritue..

Ini adalah pop punk.. suara dan singing memang mistakenly akan dianggap sama macam gang2 Bowling for Soup atau New Found Glory dari zaman y2k atau era dipanggil dance- rock dan emo berleluasa.... tapi cangkuk Nirvana dan The Offspring daripada 90-an ada jugak dalam opening Bread, Cheese, Bow and Arrow.. indie joget2 untuk Johnny Borrel Afterlife... singing Andy "Falco" Falkous dia ada feel macam jack Black dalam Tenacious D.. jadi band nie sayangnya akan dianggap tidak serius walaupun music padat.. dan lirik hebat seperti Tenacious.. Lonely Planet atau bagaimana Eminem bermula dulu..

Masuk Male Gaze  dengan cepat satu nama band dari 90an lagi datang ke minda aku- Parade of Losers.. pun band punk dengan ciri yang sama.. boleh jugak Presidents of the United States of America

Selebihnya adalah noise music..(dan hardcore, seperti Future Child Embarrassment Matrix) yang mana siapa tak dapat catch up idea sebuah music punk dan noise tanpa tarikan2 solo gitar akan anggap benda tu bukan seni.. itu adalah pandangan aku pada band nie..

Singing of the Bonesaws dah teringat Greenjelly pulak..





No comments: