Thursday, December 05, 2013

LORDE Pure Heroine (Universal 2013)

Budak muda dari New Zealand yang diangkat sebagai kool dan hip.. diletak sebarisan dengan Lana Del Rey dan Adele.. dua tiga bulan yang lalu sebenarnya ada originaliti dalam kelompok indie.. benarlaa.. kalau layan indie pop yang glam sedikit mungkin tiada sesuatu yang agak unik pun.. pada Lorde sebab dah ada kat makcik seperti Kimbra.. Oh Land.. Yuna.. malahan Katie Perry pun.. tapi budak nie bagi aku ada sedikit feel macam Lily Allen.. Jem..

Royals memang single yang besar.. style music nie kalau korang masukkan dalam playlist back to back bersama lagu yang sama feel sepertinya- Emika- Wicked Game dan Najwa Mahiaddin- Seri Mersing..  

Royals  juga sebenarnya meneruskan ajer mood dua opening Tennis Court dan 400 Luck yang kedengaran easy.. appeal pop mainstream.. masuk keratan 4- Ribs dia mahu didengar serius.. Buzzcut Session rilek semula.. dan sweet.  Berseronok lagi dalam Glory and Gore.. Team memang mudah dan catchy..

walaupun Lorde menyanyi pop yang simple.. tapi mood dan suara dia tetap misteri.. haunting selayak mana- mana artis indie punya feel
..

No comments: