Saturday, June 21, 2014

LANA DEL REY Ultraviolence (Interscope, Polydor 2014)

Ceiss.. dua album dia yang lalu boleh aku abaikan. Lana Del Rey adalah satu nama yang aku abaikan kerana aku pikir dia macam.. overrated.. Uk sengaja naikkan dia sebab pada ketika ini Amy Winehouse dah tak ada.. Adele tengah mengecapi senggang selepas populariti 21.. Duffy entah ke mana.. dan dia seperti Dido yang tiba- tiba nak seksi selepas glamor.. dan disebabkan dia ada muka dia naik.. dia lawoo.. macam tue la aku memandang dia. Lagi- lagi selepas H&M ambil dia jadi model dan duta.
kerana berimej blonde dan wajah agak vintage..

Well dua single taruhan terawal dia sebelum album nie meluncur pertengahan bulan Jun aritue pun aku tak amik kisah- West Coast dan Shades of Cool kerana satu daripadanya mempunyai vid clip mempergunakan kecantikan dan tarikan dia sebagai wanita. Sehinggalah aku tried title track, Ultraviolence.. wowwww dengan bersungguhnya dan aku pun memberikan penilaian semula dan agak respectlaa kiranya..

budak Lorde ada bercakap, komen sikit pasal tema lagu nie pasal keganasan domestik+ isu feminism..dan tak sesuai la konon untuk budak2 macam dia..

wheww.. macam Sinead O' Connor pun ada jugak.. mood lagu2nya..

Opening Cruel World ajer dah terangkan jiwa indie, powerful drama dan voices..dan ada mood lagu James Bond potential for OST sket.. wheww. Diikuti Sad Girl, Pretty When You Cry,  Money Power Glory.. adalah antara barisan lagu yang aku rasa minah nie bersungguh dalam music, rather than staple iklan H&M kerana bermuka vintage..

Ada suara perempuan malas dalam Old Money manakala The Other Woman pulak dia memainkan suara soprano berganti dengan deadpan.. dilanjutkan dalam bonus Black Beauty

Pretty When You Cry tue macam dia pinjam sekil singing Yuna album terawal.. gemersik berbisik


kebetulan pulak mood Lykke Li yang sedih pun xabes lagi.. yang ini pun sedih jugak sehingga ada review kejam cakap makcik nie macam Marilyn Monroe yang sedih mintak korang cover expanses dia,..hohohoho

Florida Kilo (dikreditkan sebagai bonus dalam Deluxe) tue naughty dan stoned rasanya.. semacam Gwen Stefani nyer stuff..

yg beshnya lagi di Internet sana.. ada banyak lagu unreleased dia sebab leaked dan dia tak letak dalam album.. jauh lebih potensi nak naik...



No comments: