Tuesday, August 05, 2014

ALDNOAH.ZERO (A1, Troyca 2014)


Premis cerita ni mungkin tidak original atau bukanlah sesuatu yang whole new.. atau bukanlaa tidak pernah ada sebelum ini idea dan tema pada show anime lain. Tetapi kekemasan produksi A1  dan bahan baru memang sentiasa akan mengujakan.
Sementelahan pulak kisah perang dengan mecha dan robot agam berpilot dengan drama melankoli melatar cerita memang orang Japon jer master dan puja..manakala Ei Aoki yang pernah terlibat dalam FATE/ ZERO dan GA REI ZERO.. adalah pengarah projek ni.

Cerita mengisahkan Koloni manusia dari Bumi membentuk ketumbukan tentera di Marikh.. dipanggil Mars Vers Imperial... dan tiba- tiba cari pasal dengan penduduk Bumi kerana ada plot kematian Princess kerajaan depa.. selepas 15 tahun gencatan senjata antara kedua belah pihak.

Pemusatan watak tiga terutama Inaho Kaizuka.. seorang pelajar high school yang tera sains nak mampus... Slaine Troyard.. pejuang, pilot dari Vers yang diperlekehkan senior dan menghidu kekorupan atasan serta Permaisuri Alusia yang ada kuasa a la Storm makcik X- Men.. absurd je dah ada kuasa macam Storm dah boleh sangat pengaruhi tuntura Mars Vers Imperial. dan of course laa ada fling.. lovey- dovey stuff di tengah- tengah premis.

No comments: