Saturday, August 09, 2014

ZANKYOU NO TERROR/ TERROR IN RESONANCE (MAPPA, Madman, Funimation 2014)

Ini adalah sebuah thriller jenayah dengan isu terrorist yang agak besh jugak. Kena pulak ada nama Shinchiro Watanabe (SAMURAI CHAMPLOO, SPACE DANDY) di kerusi pengarah.. Kazuto Nakazawa (SAMURAI CHAMPLOO, vid Linkin Park BREAKING THE HABIT) mereka watak dan  Yoko Kanno menjaga music.. woww..

Yang beshnya walaupun ada watak remaja menjadi fokus dan watak utama.. tetapi mereka takde laa memainkan sangat issue remaja tue atau membuang masa dengan permasalahan depa.. semacam anime lain.. yang biasa menekankan watak high school students untuk menarik remaja meminati cerita nie tetapi sisi psychotic tiga remaja nie laa yang ditonjolkan dengan terus.

Kisah sekumpulan remaja menjadi dalang di sebalik kegiatan terrorist yang melanda dan mengkucar- kacirkan Japon. Mereka yang dinamakan dengan nombor- nombor dipercayai dari gerakan Sphinx.. dan bermain riddle jugak dengan polis dan pihak berkuasa. Masalahnya bukan kecik anak punya gerakan pedajal nie. depa bermain dengan plutonium.. thermite dan attack bangunan polis dan kerajaan.. stylo ahh!! Diorang selalu well- prepared dan lari dari jangkauan polis.. ciss tera betul diorang nie...


 

No comments: