Wednesday, September 03, 2014

FALLING SKIES SEASON 4 (TNT, 2014) sebuah recap- (padahal aku baru nak pulun..)



               FALLING SKIES SEASON 3 semusim dan setahun yang lalu bermula dengan blast di mana Espheni dari Volm dan penduduk Bumi diketuai Tom Mason bertarung alih2 di tengah2 season main 'back to the future' kapsul masa pulak.. peniruan terhadap TV show berkenaan alien yang lain iaitu V sangat dirasakan apabila anak hero dengan Dr Anne tue disangsikan berDNA Volm. sama macam 80an dulu Elizabeth dalam tv show V.. (sebab aku membesar zaman Tv3 baru masuk Lembah Klang time tue..) -

Siri nie kalau tak pasal pertelingkahan antara Pope dengan Mason dan Pope dengan Captain Dean weaver memang tak meriah.. tapi grafik alien bertarung dengan manusia pun gempak jugak.. nampaknya musim nie ada lagi moment2 tue..

Awal episod season 4 kali nie bermula dengan Mason menjadi The Ghost.. dengan kain imarah a la Intifada tutup mata dengan spek.. dah macam goggle mamat Spiderman Noir pun ada wahaha.

Lexi anak Mason pulak dah macam Storm dengan kuasa psikik dia alien bagi whewww.. premis shooting port Lexi ditempatkan  tue macam taman dalam Rumah Kedutaan Korea pulak wahaha..

Cochise- warrior alien dari Volm yang jadi sekutu manusia tu adalah mamat Abe Sapien dari HELLBOY rupanya wahaha..

Pembongkaran macamana alien dan komuniti Skitter boleh terjajah oleh Espheni dan ramai akan terkorban,, (yeeee..) - show nie akan disambung setahun lagi dan akan jadi musim terakhir.. (wahhh tak larattnyaaa..)

No comments: