Saturday, March 12, 2016

OUROBOROS (TBS 2016)

                                                           Macam poyo pulak guna bahasa skema or
Bahasa Melayu Tinggi bwahaha.. Ouroboros ni dengan cepat aku kesan sebab dua nama nie- Shun Oguri adalah ketua Yakuza dan Juri Euno sebagai detektif polis..manakala mamat memegang peran Ikuo yang jadi partner Juri dalam Polis dan mate- sahabat setiakawan dia dengan Shun tu aku suka gak tapi kurang familiar pulak.. dia agak messed. Rambut macam mamat Tajol dalam DUNIA BARU.. rupanya dorama ni adalah sambungan kepada manganya yang popular dengan judul sama.... Rupanya Shun dan mamat tu pernah bergandingan dalam Hana- Kimi.  dulu..

                                Mengisahkan dua sahabat baik Ikuo Ryuuzaki dan Tatsuya Danno yang mencari pembunuh yang membunuh cekgu di panti asuhan tempat diorang dibesarkan sebagai anak yatim.Ryuuzaki  membesar sebagai polis dan Tatsuya ketua Yakuza. Macam biasa korang sama ada suka atau tidak dengan  Shun pasti akan mengakui yang mamat ni tetap berbakat dan itulah faktor yang mengangkat namanya melonjak menjadi superstar. Apa yang cuba dicari oleh mereka berdua tu would lead them to hal hal corruption among police officers. Bad cop.. good cop stuff.. tapi apa yang kelakarnya diorang berdua bertahan dengan klu sama dari kecik:  jam tangan milik pembunuh.. takkan laa pembunuh tu tamau tuko jam tangan??                                    
                               Juri kali ni serius dan tapi tidak depressed macam Alice aritu.. pheww.. kalau dah child actor dari ENGINE dah tunjuk tera!!

No comments: