Thursday, June 30, 2016

BEKAZON#1: UJANG APO DALAM KENANGAN EDISI KEJUTAN KHAS (Bekazon Jun 2016)

Izinkan gwe mengupas mengulas majalah komik dan kartun paling panas di abad ini sekarang
Bolehlah dikatakan majalah ini sebuah mash up APO? dan UJANG dengan sedikit feel Komikoo sebab ada Nazim Masnawi..

Ada APo? sebab ada Cartoonist Lambok.. ada Spider.. ada Chang lawak loose yg best tue.. dan Oren.. ada Afique adik dia jugak..

Aku lebih banyak follow APO? daripada UJANG yg ujung2 tue.. tapi sekali sekala aku beraya umah orang yg collect UJANG aku dengan cepat menangkap dua tiga nama baru yg berpotensi mewarnai dunia perkomikan dengan lebih bersinar lagi di samping otai2 awal MOY dulu.. aku leh namakan Uchot dengan skill yg beragam.. Pjoe dan Ayoi among the others..
- Jumper dah jadi T Rex!
- Fav komik pendek aku dalam nie wud be monolog Afique dalam MADAH HYPNAGOGIE
- xnampak lagi kelibat kaleris Aura.. Noone (contri cover yg power2 untuk APO dlu) dan Nora (novelis dan cerpen seram untuk APO?)
- Midi dan Nazim Masnawi lead the articles.. dan satu nama lagi aku tak familiar.. Pandan dan Lengkuas editor penerbitan.. (Cendol dah ke AWANG KHENIT)
- Entah cemana.. bila ada drama lawak Bendi aku terasa feel g3 walaupun drama dia kat majalah nie duduk kat page belakang..
- surprise yang paling bes: Gayour dengan BERSAMA SELAMANYA: PET a spin off or prequel? tapi Gayour lukis besar2 ehehe..
MAT DESPATCH Lengkuas ada penamimplan semula which is kool..
- JELAGA dari Guachayalu Petai dah macam prophecy Superman pulak.. idea tue kool.. otai mmg otai!!
- Interview yg fresh dan besh bersama Alex Ross dan brader Aedes yang pulun apparel line Reign in Black dia.
- SAKA wahahaha Saka masuk dalam robot [pewaris.. tak tercapai akalku.. well done brader Bawang!!
- Pandan tak bawak komik lawak Ninja atau rockers kali nie tapi datang dengan komik tazkirah Aqil dan MURABBII..
Cerita seram oleh Zulkifli A Idrus.. best jugak..
Wish ada nama2 aku sebut tadi.. dengan brader CRON..
Marilah menyokong dan jangan la beri komen yg konyol kat depa seperti sebahagian rakyat " Aku beli majalah nie sebab ada Lambok je.."

No comments: