Friday, June 17, 2016

ZOOTOPIA (WALT DISNEY 2016)

ZOOTOPIA is really good.. dengan political..dan kritik sosial terhadap keprejudicean hidup bermasyarakat berbilang kaum.. falsafah hidup cerita nie tinggi betul.. kalau relate dengan Melayu tue siap ada lorong tikus.. watak utama pulak serigala.. memang mendalam sungguh.. dan ada sedikit lawak menghina penjawat awam kerja dengan cekap ekekeke eg. watak sloth yang dinamakan Flash.. dan Officer Benjamin Clawhauser,polis obese (cheetah) yang peramah..


Zootopia adalah bandar urban yang kool.. futuristik,.. modern tapi penuh jenayah dengan twist gangster dan perkauman.. memang menarik dan something sebab Disney memang mastered bab2 kehutanan tapi bermain lak fokus dan ambil premis bandar dan kepolisan.. 

 watak paling tabesh kat sini ialah Gazelle ahaha xpenting pun tapi lagu Shakira nie memang menarik aa.. songbird terbaik untuk semangat kehuatanan..

Judy Hopp memang ambitious tapi reckless dan selalu terlepas cakap.. Nick Wilde memang kool..

Aku wonder jugak macamana depa leh lepaskan movie nie.. sensitif jugak sebenarnya issue yang dia mainkan.. tapi tu laa kelebihan Disney.. mejentik dalam kecomelan watak2..

No comments: