Wednesday, August 03, 2016

BLINK 182 California (BMG, 2016)

Best lukisan cover nie.. terasa punknya..
Akhirnya sebuah band lain yang ambik California selepas RHCP pulun ehehe.. selepas melalui beberapa tahun yang on off bersama DeLAnge yang gone Space- electronic rock yang berambisi tinggi di Angels and Airwaves.. Skiba dari Alkaline Trio menyertai band nie.. dan hasilnya?? Aikk.. kenapa boleh ruled carta sampai leh singkirkan Drake dan boleh tinggalkan Radiohead .. apa yg power sangat?? Well.. mungkin generasi selepas 2000 yang sambar band nie sementara MCR dah tak jadi nak reunited.. emo yang serius sikit pun takde around... Green Day pun tengah rilek.. tapi seriously.,. album nie tak de la seistimewa sebagaimana layaknya nama band nie awal 2000 dulu.. atau seangkatan depa dari underground.. Sum 41 atau Alkaline Trio..  Good Charlootte.. or Yellowcard.. yang ruled selepas Green Day bereheat di alaf Y2k..


Sejujunrya producer John Feldman yang jaga album nie banyak disalahkan oleh reviews dan critics.. memang pun.. music Blink terlalu clean up..gangguan piano interlude.. dont get the wrong idea guys.. pardon me... last Alkaline Trio dulu pun dah banyak music dengan piano merdu begini.. tapi tue aa aku nyer telinga rasa "kebersihan" dia teruk sangat.. seteruk so- called compi Punk Goes.. yang dikeluarkan oleh Reckless Records yang mempersembahkan budak2 emo yang tersangat teruk pop dan.. errrr.. tak de term aku nak bash depa tue.. ehehe..begitula clean up nyer.. seperti yang dirungutkan oleh NOFX dalam So Long And Thanks for All The Shoes dalam lagu depa dulu The Despreation's Gone..

Lagu yang agak okay sikit pada pendengaran aku dulu wud be ialah San Diego.. Kings for the Weekend.. Left Alone - Bored To Death dan lagu pendek Brohemian Rhapsody.. short tapi skilled duhh

Album nie membuktikan yang Hoppus masih gembira dengan usaha dan life
dia.. bersama Skiba.. 

No comments: