Friday, August 05, 2016

SWITCHFOOT Where the Light Shines Through (Vanguard 2016)

waahh dah agak lama jugak tak layan sebarang album daripada Switchfoot. Aku rasa aku nak beri perhatian balik kepada mereka nie.. depa macam biasa laa.. AOR, alt rock... dulu aku anggap depa macam Foo jer.. pastue ada pulak categorised depa ke dalam Christian zaman2 grup macam Paramore.. Evanescence dulu.. dan hairannya.. 90s dulu Extreme Christian jugak tapi tak naik.. geng2 2000 ke atas nie laku luar biasa sehingga timbul lak istilah Christian Rock tue..

Waaa.. kali nie memang best sket feel.. ia still Switchfoot yang kau tau.. still menyengat dengan cathcy tune.. Float menyambung mood funk yang best selepas ruang tue pernah diberikan oleh Coldplay aritue.. memang funk tune yang best.. aku sokaaa... Looking for America dengan vokal yang diprovide olegh rapper  Lecrae adalah lirik dengan semangat dan mempersoalkan kenegarawananan anda sebagai rakyat Amerika haha..(!) dan sangat Eminem gitarnya.. ehhehe.. 

Selebihnya adalah mesej positif.. nasihat.. janji jiwang- I Won't Let You Go dan seperti Switchfoot yang selalunya.. dan ada sikit cilok skill dan semangat Coldplay.. Hope is Anthem.. cthnya..

Holy water adalah 90s rock feel atau sebarang psychedellic dengan reggae break then chorus kembali rock..

No comments: