Tuesday, August 09, 2016

PAPER GIRLS (Image Comics 2016)













Wahhh era 80an memang sukar ditinggalkan semua orang. Kita dah kehilangan Prince dan Bowie.. tapi kita dah ada Shura yg menelaah music2 zaman lalu..Dan dalam dunia komik Brian K Vaughan telah datang dengan sebuah komik fiksyen sains dengan feel dan idea pun a la 80-an iaitu alien dan time travellers bertembung di satu satu garis masa..macam biasa beliau memang tidak mengecewakan..

Era tue dengan fesyen budak2 macam kita kat Malaysia nie.. Ruhil punya dress.. dengan baju college budak2 US.. hairdo.. ada Reagan pulak..uishh.. memang something betul premis dan penawaran siri komik nie..



Ada Presiden US Ronald Reagan.. yaaa ini bukan BACK TO THE FUTURE tapi feel tue ada ehehhe



Kita ada empat budak perempuan pada 1988 dengan kerja sambilan penghantar suratkhabar early edition yang mencampak paper ke rumah2 di US..di tengah kegelapan..  encounter dua ekor mamat yang mula disangka alien alih- alih rupanya mereka adalah group time traveller dengan misi mereka menyelamatkan Bumi.. dan diorang ada masalah pulak dengan satu group lagi menunggang dinasor or giant birdie.. yang menculik budak2 remaja kunun untuk memperbetulkan keadaan pada tahun tue.. perghhh komik berjalan dari satu siri ke satu siri semakin nasty dengan kejutan demi kejutan..

Cliff Chiang (WONDER WOMAN) punya panelling memang best dan memberikan mood yang mendebarkan.. kind of Chris Samnee or kadang macam Sonny Liew (DR FATE versi hipsta) sebenarnya perbandingan dua tiga nama nie tak perlu tapi aku saja sebut nak bagi nampak aku seolah- olah tera melambakkan nama- nama ehehehe..

Things getting nastier  heree...page akhir Paper Girls#8 yang mengujakan..









5 comments:

deaf-angel said...

Very nice blog beb

myownmind said...

Apa sangatla boss.. xde pic sendiri..

myownmind said...

Power lagi blog boss..

As for me bila tiba2 ada bahan ngan idea je.. kalau tgh kontang bahan.. takde fulus nak beli books.. cds.. memang xde la apa2 updates

Rafi said...

Aku banyak juga beli komik,tapi baca nya tah bila.terbaru dc reboot semua superhero dia eh.ingat nak beli justice league reboot tu..
Btw,thanks sebab rajin singgah blog aku.blog ni pun bole tahan best

myownmind said...

Ahaha thanks boss.. sama2 la kita saling kagom mengkagomi... xde tempat nak lepak ke blog orang aa kita parked..