Sunday, October 30, 2016

WALKING DEAD Season 7... harapan + ramalan2

Whoa... seminggu berlalu tapi orang masih memperkatakan mengenai how shit..brash and brutal opening season 7 The Walking Dead .. Survivors yang diketuai oleh Rick dikejutkan dengan kegilaan Negan.. silambam before their eyes.. memilih Abraham apart Eugene yang dipilih dalam teka- teki fans... dan Glenn yang memang ditamatkan sebegini dalam comicnya.. in between flashbacks or mostly flash forwards perasaan perasaan horror dan serba salahnya Rick dalam mengetuai serangan dia ke atas geng Hilltops.. or secara specificnya- The Saviors.. Negan yang aritu ku anggap tak kijam dan jemboo memang kijam menghambat belantannya Lucille dan menyebabkan Abraham dan Glenn menjadi pile of mush yang mengerikan..sadistic death.. walaupun itu prosthetic or mask..or make up..kengerian itu adooo.. dan ayat terakhir diungkapkan Glenn memang meluluhkan sebarang hati dan jiwa .Reaksi Negan terhadap reaksi Rosita dan Maggie memang memberitahu yang dia memang stalked diorang selama ni. Ego Rick memang jatuh..dan bila The Saviors belah.. dalam lemah kumpulan Rick plotting retaliate.. something yang kita follow dari comic dan apakah TV version memberikannnya kepada kita... di web web komik review sudah berlegar promo gambar watak Ezekiel dari clan The Kingdom..dengan harimaunya- wahhhhh!!! di mana Morgan dan Carol dah sampai.

5 comments:

deaf-angel said...

Yes, aku ada baca kat newspaper tu hari pasal gossip dan rumours peminat tentang pembukaan Season 7.
Siap ada peminat2 terus dah tak mau tengok Walking Dead dah.
Dah tunjuk la ye dalam tv cable?
dahsyat.
Aku tak follow walking dead ni, tapi nanti ada fulus, aku nak tunggu ada compendium segala tok nenek komik Walking Dead dicompendiumkan then aku nak beli.

berteromber said...

aku tak follow komik...so aku tak sangka langsung watak Glenn yang mati...terkejut sekejap...haha..

myownmind said...

Seronok fans berteori..aku sendiri sebenarnya tak mampu nak sediakan diri dan emosi tempuh another roller coaster emo dan mood who's gonna die next..lagi lagi kalau wajah makcik Carol bila menyesal bunuh orang..jahat atau tak..Glenn terbarai tu memang ada reference komik..

Rafi said...

Aku mmg tak tekejut glenn mati pasal dlm komik mmg dia mati kena bantai ngan negan jugak.tapi tu la dengar cite ada fans twd boikot season 7 ni pasal glenn mati.
Kalo lepas ni episod yg lain tak ikut komik,i hope rick balas balik dengan cara yg lebih brutal.

myownmind said...

Diaorang yang tgk komik aa kot.. tapi setau aku diorang nak RIOT KALAU DARYL YG KENA SILAMBAM MALAM Tue..