Monday, January 30, 2017

KUBO AND THE TWO STRINGS (Laika, Focus 2016)

Olooo orang dah tak memperkatakannya.. aku baru nak watch.. mulanya imej Kubo menjulang pedang di tengah cahaya bulan tu mengingatkan aku kepada siri anime yang aku tak follow.. cara gambo tu.
Memang hebat Laika present cerita ni... walaupun rujukan dan pengaruh terhadap wuxia classics tu ketara.

Ada feel BIG HERO 6 masa fight kertas- kertas origami dalam show Kubo di tengah kampung tu.

Spooky bila da masuk tengah.. tapi agak predictable bagi siapa yang kuat berkhayal atau mmg pulun anime yang advanced.. atau fantasi.. bab Mak Kubo dalam jasad siluman monkey dan Bapak dia dalam jasad kumbang.. overall di ujung impak cerita dah kurang walaupun kesedihan hero agak membekas..

tapi itulaa aku masih tak boleh accept orang dewakan nyanyian Regina Spekter untuk While My Guitar Gently Weeps tu.. padahal versi yang lebih feel sama. tetapi lebih baik dan patut lebih dihargai.. Dah dibawakan oleh Karen Mok tak lama dulu.. cuma versi Regina speed up dan goreng lebih shamisen tu..

2 comments:

berteromber said...

best cerita ni...antara animation terbaik untuk 2016...anak aku suka bab2 origami tu..

Rafi said...

Femes dah katun kubo ni skarang yek