Thursday, February 09, 2017

HOPE #1 (KADOKAWA Gempakstarz Nov 2016)

Zint Lu mmg seorang komikus aktif dan cargas. Aku mmg dah xterkejar KIJIYA dia lagi- lagi lepas UTOPIA pun dah disatukan balik dalam GEMPAK. tapi xbermakna aku xfollow langsung perkembangan diorang. Ada time nampak.. ada bajet- dan worthed the bajet.. kita belilaa.. Untuk premis ni- Zint berjaya memberikan detailing yang cantik dalam lukisan dia as usual.. dia rajin.. based cerita macam kat bandar lama or pekan.. mcm Ipoh ke Tg Malim gitu.. Ten dan skoolmate dia baru abes berkumpul lepas kelas.. bila tiba- tiba pekan dan perumahan diorang diserang gejala zombi.. semua orang dah jadi zombi.. wahhhh.. Beberapa persoalan dan issues ditimbulkan jugak lepas tengok setiap panel komik ni.. 1. Adakah Ten akan berjaya ke Kuala Lumpur mencari kakak dia. 2. Adakah Ten gagal selamatkan budak Lisa jiran dia tu? 3. Apakah Ten sebenonya dah matik kat flat dia tu walaupun ilusi dia digigit zombi tu cuma dalam mimpi dia dan sedar dia idup jer.. 4. Aku nye point tu sebab Jeff kawan dia tu dah abaikan dia naik ke satu rumah yang tinggi sikit di mana orang orang kawasan dia berlindung.. Overall mmg best- dengan hantu zombi dah terbakar pun berjalan lagi.. dah berubah allignment badan pun crawling kejor orang lagi..  HOPE #2 pun dah lama ada kat 7E taman aku ni.. dengan title terbaru lain yg syok.. tapi wallet aku laa xsyok..


No comments: