Saturday, February 11, 2017

MASTODON baru Mac nanti.. tapi dua single taruhan memang menyelererakan

Dua minggu berturut mengacah dengan dua single memang sangat mengasak peminat heavy metal +prog rock/ sludge rock nie.. Mastodon will back again this March.

Dua minggu lepas depa teasekan Sultan's Curse yang very old school.. ganas dan laju.. minggu lepas diorang luncurkan pulak Show Yourself yang pun laju tapi mesra dan merdu gitu... ianya sludge rock tapi ada macam sebarang lagu Foo Fighters atau klon2 Foo macam Serafin pun ado gak sket...

Album  berkonsep kali nie dengan falsafah orang menuju saat kematian.. diinspirasi dari member band dan sahabat taulan yang didiagnosis dengan kanser..

7 comments:

Rafi said...

Mastodon ni tak penah dengar full album dia cuma layan sikit2 je kat youtube.nanti nak try la beli satu full album dia

D'arsil said...

waa baru terbaca kat link blog berteromber tadi. salam kenal. haha

berteromber said...

"Show Yourself" tu lain macam bunyinya...agak pop...tapi sedap...setuju juga kalau ada yang kata macam Queens Of The Stone Age...

berteromber said...

"Show Yourself" tu lain macam bunyinya...agak pop...tapi sedap...setuju juga kalau ada yang kata macam bunyi Queens Of The Stone Age...

myownmind said...

D'arsil: aiyuwahhh.. salam kenal kawan2.. ekceli cirle of fwens aku sebelum nie dalam satu forum..tapi memandangkan semua dah keje best dan jd designer hebat mahupun artis animasi.. aku dah xde kawan nak merapu wahahha..

soo di ruang yg org kata dah xhip nie la aku lepak..

Berteromber: haaa yaa aku pun lupa QOTSA

deaf-angel said...

Mastodon, aku nye experience tengok atau dengar dorang main ialah, hujan ribut melanda waktu set dorang so aku lagi fokus sorang2 selamatkan diri aku dari basah kuyup dan tenggelam dalam lumpur dengan protection giler babi. So tak dapat menghayati band ni main. Drummer dorang is a huge Maiden fan, pernah dapat dua page exclusive tentang permainanan nya dalam majalah fanclub maiden. Dan cover album dorang cantik. Maybe next time dapat dengar lagu baru dorang aku akan komen

myownmind said...

deaf_angel: Wowww dat was kool and sodeh gak.. mannn..thx for dat input on drummer..