Tuesday, February 14, 2017

UNDER 19 ..Kimura Yuuji/ Weekly Shonen Jump #11, 2017



Kita di Malaysia mungkinlaa.. bangga ada Zint yang popular dengan UNDER 18.. kisah remaja sekolah menengah yang punk gila delinquint kunun... Terbaru manga dari Japon.. debut aritu di Mingguan Shonen Jump #11.. U19- mengisahkan ermmm biasalaa..protes remaja tapi perangai adult dalam manga nie dalam garis masa penulis dan pelukisnya berikan pada tahun 2036 kununnya mmg tahpahapa punnn..politikal  dan ajor remaja sistem idup tapi  diorang sendiri - orang dewasa menjengkelkan.. orang dewasa dalam ni semua panas baran... gelojoh.. grumpy.. muka siott bwahaha problem betul idea komik ni.. tapi bapak kepada protagonis baik dan murni.. best gak aa lokesan dio!! Perhatikan how the artist lukis tangan/ genggaman tangan karakter dia..                                    

        Episode pertama hero Eiji Kudo- pelajar sekolah yang agak rebel tapi anak seorang buruh cuba menentang sistem Party Dewasa (!) yang cuba mengenengahkan sistem elitis..politikal dan moral.. yang hero anggap kesemua elitis dan orang dalam sistem tu sebagai poyo dan topeng.. uishhh. Walaupun rebellious- seperti selalu ada sisi murni macam tolong member.. tera menjahit dan cross stitch dalam kelas.. serta menghormati ibu bapa wakaka...                
Manga Jepun seperti selalunya akan bawa sindiran tajam- tak semestinya protes terhadap segala sistem: pendidikan, sosial, politik dan ekonomi Japon.. walaupun based cerita dab premis dalam kehidupan remaja sekolah.







Minah classmate dalam klik dia ni agak misterius jugak..dia dah alerted kan our protagonis


... pasal geng remaja rebel yang menentang sistem Dewasa dah ruledkan.. bila libido depa dihidupkan...                  
                                      

1 comment:

D'arsil said...

lagi haha