Monday, June 11, 2018

SCOOPERS Misi Fotog Legenda (Nazry Salam / Hyrohiku PTS 2018)

Komik yang powerful jangan dibiarkan berleluasa di kodai tidak dibeli huhu.. Joining the hype selepas beberapa group antologi datang dan pergi yg best best dari PTS.. antologi utk Arwah Poyo.. Antologi Hantu.. Antologi HERO.. CUN..  uishh semuanya best2 tapi ku passed!!  Haha.. Kalau nak beli pun mungkin title lama macam SHOOTZ.. mmg last aku beli dr PTS wud be AKU DAN ROBOT.. kot.. Di mana Tembakau yang sedang terlantar di hospital kini (mari kita selit doa dan munajat.). ada contri komik kat situ.                             Aku gembira dengan komik ni. Pertama kali masa Wanzu test untuk undian cover mana nak diguna kat Fesbuk.. Aku dah rasa macam cover komik Image dah kat depan..  Mmg..  Huishhh. Dan Hyrohiku atau Ezzaddin banyak teaserkan dunia Kampung Dina yg surreal dan super detailed.. Dalam FB dio dulu.. Tajuk  MISI2  Nazry dan Afiq sememangnya power tapi aku xberminat.  Hyrohiku atau Ezaddin memang sharp gila lokesan detail dan perspektif. Memang patut dapat recognition dari Japon.. Salute!! Secara ringkasnya SCOOPERS ialah mengenai kumpulan fotografer berani mati  dalam dunia yang agak asing.. Entahkan apokolips nyer era.. Problem aku ialah dua protagonis utamanya Pusaqa dan Weera kadang kadang susah nak dibezakan kecuali tgk hairdo diorang. Sebab masing masing ada banyak buat muka goofy..  Tapi noticed yg Weera tidak ada Aora tapi lebih suicidal..  Reckless dan berani.  Pusaqa ada Aora macam mamat dari ALI DAN TUAH..  Tapi tetiba Weera pun ada cacahan semacam tanda lahir yg boleh menghisap jiwa orang kat bahu dia..  Hohh??  Aku tak nak komen pasal Jago.. Tapi stylo jugak watak ni.. Anak dara dia pun stylo..  Overall memang terbaik selepas poojaanku AVIASI FANTASI..



No comments: